AVARA KIRKKO

Kristuksen kirkko kuuluu kaikille

VALIKKO

Vaaliohjelma

Jumalan armon ja rakkauden tulee näkyä kaikessa kirkon toiminnassa. Kirkko on yhdenvertaisten ja tasa-arvoisten jäsenten yhteisö. Avara kirkko on herätysliikkeisiin ja puolueisiin sitoutumaton valitsijayhdistys, joka rakentaa kirkkomme tulevaisuutta.

Raamattu on kirkon pyhä kirja. Raamattua tulkittaessa on olennaista ymmärtää Raamatun syntyajan maailmankuvaa, kulttuuria ja kirkon perinnettä. Samalla on tärkeää kuunnella, miten Raamattu puhuu nykyajassa.

Jumalan valtakunta elää kirkon jäsenissä, jotka toimivat muuttuvassa maailmassa. Jeesuksen esimerkin mukaisesti kristityn tulee rakastaa lähimmäistä, kamppailla oikeudenmukaisuuden puolesta ja vähentää kärsimystä maailmassa. Jokainen ansaitsee tulla nähdyksi ja kohdatuksi omana itsenään. Kirkon on elettävä mukana ihmisten arjessa ja uudistuttava.

Avara kirkko haluaa vaikuttaa kirkolliskokouksessa ja hiippakuntavaltuustossa talouteen, hallintoon ja lainsäädäntöön niin, että tulevaisuuden kirkko:

Kristuksen kirkko kuuluu kaikille.

Ehdokkaamme
kirkolliskokousvaalissa